Jak vybrat kvalitního dodavatele ERP nebo jiného informačního systému
Výběr dodavatele informačního systému, CRM nebo ERP je pro úspěšnou implementaci naprosto zásadní, protože dodavatel zásadně ovlivní celý výsledek projektu a bude pro vás partnerem i v následujících letech. Většinou společně s ním nedefinujeme jen cenu první implementace, ale i nákladů na IT na další roky dopředu! S kvalitním dodavatelem a dobře nastavenými očekáváními bude také snazší splnění termínu, sladění potřeb s vaší organizací a hlavně doručení hlavních přínosů projektu. Zde jsou hlavní faktory, které byste měli zvážit při výběru dodavatele.
Jak a proč otestovat informační systém před spuštěním
Nasazení nového informačního systému je klíčový okamžik pro každou firmu. Ať už se jedná o nový CRM systém, ERP nebo software na míru, vždy je důležité jej před uvedením do ostrého provozu důkladně otestovat. Nejde jen o to, zda systém funguje, ale i o to, jak dobře ho vaše firma dokáže používat v reálných podmínkách. V tomto článku se podíváme, proč je testování zásadní a jak postupovat, abyste minimalizovali rizika a problémy po nasazení.
Na co si dát pozor ve smlouvě k dodávce IT systému
Spousta z nás bere smlouvu jako něco, co se „vytáhne“ až v případě krajní situace, kterou je soudní spor s protistranou. V případě dodávek IT projektů má ale smlouva i jinou zásadní roli. Nastavuje základní pravidla spolupráce a může nám tak pomoct mnohem dříve při jednáních v průběhu projektu, protože to co je uvedeno ve smlouvě je pro členy týmů závazné a není o tom potřeba diskutovat. Projektový manažer by ji tedy měl velmi dobře znát! Navíc samotná příprava smlouvy nás vlastně donutí definovat si vzájemné očekávání, zajistí ochranu obou stran a minimalizuje rizika, která mohou nastat v průběhu vývoje. Aby smlouva byla dobrá, je důležité zahrnout několik klíčových prvků.